ЧЕРКАСЬКА ОБЛАСНА РАДА
Р І Ш Е Н Н Я
07.10.2016 № 9-5/VII
Про
обласну соціальну програму
протидії
торгівлі людьми
на період
до 2020 року
Відповідно
до п. 16 частини першої ст. 43 Закону
України
„Про місцеве самоврядування в Україні“, Закону України „Про протидію торгівлі людьми“, постанови Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 111 „Про затвердження Державної соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2020 року“, з метою створення умов для протидії торгівлі людьми та пов'язаній з нею злочинній діяльності, обласна рада вирішила:
„Про місцеве самоврядування в Україні“, Закону України „Про протидію торгівлі людьми“, постанови Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 111 „Про затвердження Державної соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2020 року“, з метою створення умов для протидії торгівлі людьми та пов'язаній з нею злочинній діяльності, обласна рада вирішила:
1.Затвердити обласну соціальну програму
протидії торгівлі людьми на період до 2020 року (далі – Програма), що додається.
2.
Обласній державній адміністрації, запропонувати районним державним
адміністраціям, виконкомам міських рад міст обласного значення, органам
місцевого самоврядування, іншим виконавцям зазначеним у Програмі:
забезпечити
виконання заходів Програми;
при формуванні
відповідних бюджетів передбачати кошти на реалізацію заходів Програми в межах
коштів по відповідних галузях.
3. Контроль за
виконанням цього рішення покласти на постійну комісію обласної ради з питань
освіти, науки, культури, молодіжної політики та спорту.
Голова О. Вельбівець
Додаток
до рішення
обласної ради
від 07.10.2016 № 9-5/VII
Обласна соціальна програма
протидії торгівлі людьми на період до 2020 року
Мета Програми
Метою Програми є запобігання торгівлі людьми, підвищення ефективності
виявлення осіб, які вчиняють такі злочини або сприяють їх вчиненню, а також
захист прав осіб, постраждалих від торгівлі людьми, особливо дітей, та надання
їм допомоги.
Шляхи і способи розв’язання проблеми
Проблему
торгівлі людьми та захисту осіб, постраждалих від неї, передбачається
розв’язати шляхом:
проведення
інформаційно-освітніх заходів щодо інформування населення про запобігання
ризикам потрапляння у ситуації торгівлі людьми та про можливості
отримання комплексної допомоги від суб’єктів взаємодії, які проводять заходи
у сфері протидії торгівлі людьми;
посилення
координації роботи з виявлення та ідентифікації осіб, які постраждали від
торгівлі людьми, на всіх рівнях із чітким визначенням повноважень
координаційних рад з питань протидії торгівлі людьми та проведенням на
обласному та районному рівні мультидисциплінарних навчань з питань надання
допомоги таким особам;
урахування нових викликів торгівлі людьми, що виникли внаслідок
збройного конфлікту на сході України;
Заходи з виконання Програми наведені у додатку.
Очікувані результати
Виконання Програми дасть змогу:
посилити
ефективність взаємодії органів виконавчої влади, міжнародних організацій,
громадських об’єднань та інших юридичних осіб, що виконують різні функції у
сфері протидії торгівлі людьми;
підвищити рівень
поінформованості суспільства щодо шляхів уникнення ризиків потрапляння в
ситуації торгівлі людьми та можливостей отримання допомоги з метою формування у
населення навичок безпечної поведінки;
зменшити прояви
упередженого ставлення до осіб, які постраждали від торгівлі людьми,
підвищити рівень довіри до органів виконавчої влади, які проводять заходи
у сфері протидії торгівлі людьми;
підвищити рівень
довіри населення до правоохоронної та судової систем;
запровадити
дієвий механізм направлення осіб, які постраждали від торгівлі людьми,
органами Національної поліції до відповідальних структурних підрозділів для
надання допомоги;
забезпечити
належний захист надання допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми, з
урахуванням потреб окремих груп таких осіб;
здійснити заходи
щодо мінімізації рівня торгівлі людьми.
ІІ. Фінансове
забезпечення
Витрати на
реалізацію заходів Програми здійснюватимуться за рахунок коштів, передбачених у
місцевих бюджетах по відповідних галузях та з інших джерел, не заборонених
чинним законодавством.
ІІІ. Механізм
реалізації Програми та контроль за її виконанням
Забезпечення
виконання завдань Програми передбачається шляхом виконання заходів, підвищення
ефективності взаємодії діяльності місцевих органів виконавчої влади, органів
місцевого самоврядування та громадських організацій з питань протидії торгівлі
людьми.
Координацію
діяльності щодо виконання основних заходів Програми здійснюватиме управління у справах сім’ї, молоді
та спорту обласної державної адміністрації.
Виконавці заходів, зазначених у Програмі, інформують управління у справах сім’ї, молоді та спорту
обласної державної адміністрації про хід виконання кожного півріччя до 5 числа місяця, що настає за звітним періодом.
Узагальнену
інформацію про хід і результати виконання заходів Програми управління у справах
сім’ї, молоді та спорту обласної державної адміністрації подає обласній раді кожного
півріччя до 20 числа місяця, що настає за звітним періодом.
Додаток
до обласної програми
ЗАХОДИ
щодо виконання обласної соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2020 року
1.Проведення засідань ради обласної державної адміністрації з питань сім'ї, гендерної рівності, демографічного розвитку та протидії торгівлі людьми.
Управління обласної державної адміністрації: у справах сім'ї,
молоді та спорту, охорони здоров'я, культури та взаємодії з громадськістю,
Головне територіальне управління юстиції у області; Департамент
соціального захисту населення обласної державної адміністрації, служба у справах
дітей обласної державної адміністрації, обласний центр соціальних служб для
сім'ї, дітей та молоді (далі - ОЦСССДМ), Головне управління Національної
поліції в Черкаській області (далі
– ГУНП в області), обласний центр зайнятості, районні державні адміністрації,
виконкоми міських рад міст обласного значення (далі – міськвиконкоми,
райдержадміністрації), Черкаська благодійна організація людей, які живуть з ВІЛ
„Від серця до серця‟ (далі ЧБО ЛЖВ „Від серця до серця‟) (за згодою)
2016 -2020 роки
2. Розроблення та затвердження списку
індикаторів для сприяння виявленню осіб, які постраждали від торгівлі людьми, в тому числі осіб без
громадянства та внутрішньо переміщених осіб.
Обласний контактний центр, Управління Державної служби України з
надзвичайних ситуацій в області (далі – УДСНС у області), ГУНП в області,
Управління державної міграційної служби у Черкаській області (далі – УДМС
в області) (за згодою), ЧБО ЛЖВ „Від серця до серця‟ (за згодою)
2016 -2020 роки
3. Розміщення інформаційної продукції з питань протидії торгівлі людьми, спрямованої на запобігання потраплянню населення в ситуації, пов’язані з торгівлею людьми.
Управління обласної державної адміністрації: у справах сім'ї, молоді та спорту, охорони здоров'я, культури та взаємодії з громадськістю, Головне територіальне управління юстиції у області; Департамент соціального захисту населення обласної державної адміністрації, служба у справах дітей обласної державної адміністрації, ОЦСССДМ, ГУНП в області, ОДТРК, обласний центр зайнятості, міськвиконкоми, райдержадміністрації, ЧБО ЛЖВ „Від серця до серця‟ (за згодою)
2016 – 2020 роки
4. Проведення
інформаційно-просвітницьких акцій з питань протидії торгівлі людьми для
населення, зокрема внутрішньо переміщених осіб, щодо роз’яснення можливих
ризиків потрапляння в ситуації торгівлі людьми та можливостей отримання
постраждалими комплексної допомоги у державних інституціях.
Управління обласної державної
адміністрації: у справах сім'ї, молоді та
спорту, охорони здоров'я, культури та
взаємодії з громадськістю; Департамент соціального захисту населення
обласної державної адміністрації, служба у справах дітей обласної
державної адміністрації, ОЦСССДМ, ГУНП в області, ОДТРК, обласний
центр зайнятості, УДМС в області, райдержадміністрації,
міськвиконкоми, ЧБО ЛЖВ „Від серця до серця‟ (за згодою)
2016 – 2020 роки.
5. Ідентифікація
осіб, які постраждали від торгівлі людьми серед внутрішньо переміщених осіб.
Обласний контактний центр, УДСНС у області, ГУНП в області, УДМС
в області, райдержадміністрації, міськвиконкоми, ЧБО ЛЖВ „Від серця до
серця‟ (за згодою).
2016 – 2020 роки.
6. Розміщення в засобах масової інформації повідомлень стосовно фактів досудових розслідувань у кримінальному провадженні, пов’язаних з торгівлею людьми.
ГУНП в області, УДМС в області, ЧБО ЛЖВ „Від серця до
серця‟ (за згодою)
2016 – 2020 роки
7. Включення до програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників спецкурсів з питань запобігання та профілактики торгівлі людьми.
Управління освіти і науки обласної державної адміністрації
2016 – 2020 роки
8. Організація та проведення
педагогічними працівниками та членами національної тренерської мережі
профілактичних заходів із запобігання торгівлі людьми.
Управління освіти і науки обласної державної адміністрації, ЧБО ЛЖВ „Від
серця до серця‟ (за згодою)
2016 – 2020 роки
9. Виконання програми виховної роботи з учнями загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів з питань протидії торгівлі людьми “Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція.
Управління освіти і науки обласної державної адміністрації, ЧБО ЛЖВ „Від
серця до серця‟ (за згодою)
2016 – 2020 роки
10. Проведення навчання для фахівців обласних, районних державних адміністрацій, які можуть контактувати з особами, постраждалими від торгівлі людьми, щодо ідентифікації та механізму взаємодії суб’єктів, які проводять заходи у сфері протидії торгівлі людьми
Обласний центр перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників
органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних
підприємств, установ та організацій, ГУНП в області, ЧБО ЛЖВ „Від серця до серця‟
(за згодою)
2016 – 2020 роки
11. Посилення ролі інспекторів праці та інших відповідних
фахівців у виявленні осіб, які постраждали від торгівлі людьми з метою
трудової експлуатації.
Управління Держпраці в Черкаській області,
райдержадміністрації,
міськвиконкоми, ЧБО ЛЖВ „Від серця до серця‟ (за згодою)
2016 – 2020 роки
12.
Проведення навчання фахівців територіальних підрозділів ДМС
з питань виявлення потенційних жертв торгівлі людьми серед шукачів
притулку та нелегальних мігрантів.
УДМС в області, ЧБО ЛЖВ „Від серця до серця‟ (за згодою)
2016 – 2020 роки
13.
Встановлення особи та підтвердження громадянства або
підданства у разі відсутності в іноземців або осіб без громадянства —
жертв торгівлі людьми в Україні документів, що підтверджують їх громадянство,
підданство, країну постійного проживання або право на постійне проживання на
території відповідної країни.
УДМС в області, ЧБО ЛЖВ „Від серця до серця‟
(за згодою)
2016 – 2020 роки
14.
Виявлення осіб, які постраждали від торгівлі людьми серед
національних меншин, в тому числі ромського населення.
ГУНП в області, райдержадміністрації, міськвиконкоми, ЧБО ЛЖВ „Від
серця до серця‟ (за згодою)
2016 – 2020 роки
15.
Забезпечення перекладу для іноземців або громадян України з
питань надання правової допомоги.
УДМС в області, ЧБО ЛЖВ „Від серця до серця‟
(за згодою)
2016 – 2020 роки
16. Посилення співпраці правоохоронних
органів та соціальних служб з питань протидії торгівлі людьми та
перенаправлення осіб, які постраждали від торгівлі людьми.
Управління у справах сім'ї, молоді та спорту обласної державної
адміністрації, служба у справах дітей обласної державної адміністрації,
ОЦСССДМ, ГУНП в області, райдержадміністрації, міськвиконкоми, ЧБО ЛЖВ „Від
серця до серця‟ (за згодою)
2016 – 2020 роки
17. Запровадження у програми державних навчальних закладів навчальних матеріалів та курсів з питань надання допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми, в рамках Національного механізму взаємодії суб’єктів, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми.
Обласний центр перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників
органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних
підприємств, установ та організацій, ЧБО ЛЖВ „Від серця до серця‟ (за згодою)
2016 – 2020 роки
18. Здійснення методичного забезпечення служб у справах дітей райдержадміністрацій, міськвиконкомів з питань надання допомоги та захисту дітей, які постраждали від торгівлі людьми.
Служба у справах дітей обласної державної адміністрації, ЧБО ЛЖВ „Від серця
до серця‟ (за згодою)
2016 – 2020 роки
19. Забезпечення систематичної
підготовки фахівців, які надають соціальні послуги дітям, постраждалим від
торгівлі людьми, з питань упровадження новітньої практики реабілітації та
реінтеграції дітей, постраждалих від торгівлі людьми.
Служба у справах дітей обласної державної адміністрації, ОЦСССДМ,
обласний центр перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів
державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств,
установ та організацій, ЧБО ЛЖВ „Від серця до серця‟ (за згодою)
2016 – 2020 роки
20. Здійснення моніторингу стану виконання
законодавства у сфері протидії торгівлі людьми та діяльності закладів надання
допомоги (реабілітації) особам, які постраждали від торгівлі людьми.
Управління обласної державної адміністрації: у справах сім'ї,
молоді та спорту, охорони здоров'я; Департамент соціального захисту населення
обласної державної адміністрації, служба у справах дітей обласної державної
адміністрації, ОЦСССДМ, ГУНП в області, райдержадміністрації,
міськвиконкоми, ЧБО ЛЖВ „Від серця до серця‟ (за згодою)
2016 – 2020 роки
21. Проведення моніторингу виконання
планів реабілітації осіб, які отримали статус особи, яка постраждала від
торгівлі людьми.
Управління у справах сім'ї, молоді та спорту, обласної державної
адміністрації, ОЦСССДМ, райдержадміністрації, міськвиконкоми, ЧБО ЛЖВ „Від
серця до серця‟ (за згодою)
2016 – 2020 роки
Керівник
секретаріату В. Мовчан
Немає коментарів:
Дописати коментар