За часів пандемії COVID-19 суспільство стикається з
багатьма безпрецедентними ситуаціями. Виникають нові потреби, і на них потрібно
негайно реагувати. Зокрема, великі зміни в період карантину відбуваються в
системі освіти. Ефективність навчального процесу багато в чому залежить від учителів. Украй важливо, щоб
адміністрація шкіл опікувалася вчителями – адже зрештою від цього мають велику
користь і учні.
Коли у вчителів немає необхідних ресурсів для роботи і,
особливо,коли обсяг роботи вчителів при цьому збільшується, вони відчувають
постійний стрес. У свою чергу, це призводить до емоційного виснаження.
Учителі схильні до вигорання, менш ефективні у своїй
професійній діяльності. Вони рідше спілкуються зі своїми учнями, у результаті
чого в учнів знижується успішність.
У травні канадські психологи провели дослідження з метою
дізнатися, як можна підтримати вчителів у період пандемії. Дослідження
показало, що вчителі, які перебувають у стані стресу тривалий час, вигорають.
Однак, якщо збалансувати вимоги до роботи вчителів і ресурси, вигорання не
відбувається.
У результаті дослідження психологи дійшли таких
висновків:
1.
Найбільший
стрес викликає в учителя турбота про учнів. Психологи дійшли висновку, що вчителі піклуються про своїх
учнів навіть поза навчальним процесом. У період пандемії вчителі переймаються
здоров’ям своїх учнів і їхньою академічною успішністю.
2.
Учителі
бачать, що діти не мають рівного доступу до шкільної освіти.
3.
У
використанні інструментів для дистанційного навчання варто дотримуватися
принципу: «краще менше, та краще».
4.
Підтримка
з боку адміністрації школи та батьків важлива для вчителів.
5.
Учителі
хочуть зацікавити учнів дистанційним навчанням, і в цьому їм може допомогти
професійна співпраця.
Щоб у період дистанційного навчання діти здобували таку ж
якісну освіту, як і в класі, адміністрація школи має підтримати вчителів і
допомагати їм уникнути емоційного вигорання. Від цього вигорають усі учасники
навчального процесу.
Немає коментарів:
Дописати коментар