У виявленні фактів домашнього насильства має значення спостережливість педагогічних працівників(-ць) закладу освіти, їхнє уважне ставлення до учасників(-ць) освітнього процесу і здатність вчасно помітити тривожні симптоми в поведінці та настроях дітей.
Якщо під час проведення онлайн – занять педагог(-иня)
бачить ябо чує, що: батьки або інші члени сім’ї:
ü застосовують до дитини
штовхання, хапання, ляпаси, побиття, стусани, укуси, викручування рук, смикання
за волосся, словесні образи, погрози, приниження, крики, залякування тощо;
ü перешкоджають
спілкуванню з однолітками;
ü перешкоджають участі
дитини в онлайн – занятті;
ü навмисно псують улюблені
іграшки, особисті речі;
ü примушують виконувати
непосильну для дитини роботу; змушують виконувати роботу замість відвідування
онлайн – занять;
ü сваряться, б’ються між собою тощо.
Дитина:
ü скаржиться на вище
перелічені прояви до неї з боку батьків або інших членів сім’ї, родичів;
ü протягом одного або
кількох занять різко змінює звичну для неї поведінку;
ü уникає контактів із
однолітками та педагогами, не виходить на зв’язок
або змінила стиль спілкування;
ü проявляє страх перед
появою батьків, інших членів сім’ї;
ü проявляє насильство,
агресивну поведінку до інших;
ü має тілесні ушкодження,
синці, намагається приховати травми та обставини їх отримання під час онлайн – спілкування;
ü заплакана, замкнута,
тривожна, боязка, відмовляється вмикати камеру та мікрофон;
ü має поганий вигляд,
скаржиться на погане самопочуття;
ü демонструє втрату інтересу
до навчання та іншої діяльності;
ü проявляє інші незвичні
для віку дитини фізичні ознаки (видимі та невидимі), а також психологічні й
поведінкові прояви, які можуть свідчити про насильство щодо дитини тощо.
Ці
поведінкові прояви та видимі ознаки можуть сигналізувати, що дитина потерпає
від будь – якої з форм насильства.
Цей список не є
вичерпним, але багато з цих ознак є специфічними для ситуації, пов’язаної з
насильством. Однак, якщо ці ознаки присутні, педагогу(-ині) спільно з
психологом закладу освіти необхідно з’ясувати їхні причини – довірливо й
конфіденційно поспілкуватися з учнем/ученицею, його/її батьками, друзями. І
зробити це слід максимально тактовно, щоб своїми діями не погіршити його/її
стан, не нанести додаткової травми.
Немає коментарів:
Дописати коментар