середа, 20 січня 2021 р.

Як педагог(-иня) може виявити домашнє насильство над дитиною в умовах дистанційного навчання?

         У виявленні фактів домашнього насильства має значення спостережливість педагогічних працівників(-ць) закладу освіти, їхнє уважне ставлення до учасників(-ць) освітнього процесу і здатність вчасно помітити тривожні симптоми в поведінці та настроях дітей.

Якщо під час проведення онлайн – занять педагог(-иня) бачить ябо чує, що: батьки або інші члени сім’ї:

ü застосовують до дитини штовхання, хапання, ляпаси, побиття, стусани, укуси, викручування рук, смикання за волосся, словесні образи, погрози, приниження, крики, залякування тощо;

ü перешкоджають спілкуванню з однолітками;

ü перешкоджають участі дитини в онлайн – занятті;

ü навмисно псують улюблені іграшки, особисті речі;

ü примушують виконувати непосильну для дитини роботу; змушують виконувати роботу замість відвідування онлайн – занять;

ü сваряться, б’ються між собою тощо.

Дитина:

ü скаржиться на вище перелічені прояви до неї з боку батьків або інших членів сім’ї, родичів;

ü протягом одного або кількох занять різко змінює звичну для неї поведінку;

ü уникає контактів із однолітками та педагогами, не виходить на зв’язок або змінила стиль спілкування;

ü проявляє страх перед появою батьків, інших членів сім’ї;

ü проявляє насильство, агресивну поведінку до інших;

ü має тілесні ушкодження, синці, намагається приховати травми та обставини їх отримання під час  онлайн – спілкування;

ü заплакана, замкнута, тривожна, боязка, відмовляється вмикати камеру та мікрофон;

ü має поганий вигляд, скаржиться на погане самопочуття;

ü демонструє втрату інтересу до навчання та іншої діяльності;

ü проявляє інші незвичні для віку дитини фізичні ознаки (видимі та невидимі), а також психологічні й поведінкові прояви, які можуть свідчити про насильство щодо дитини тощо.

Ці поведінкові прояви та видимі ознаки можуть сигналізувати, що дитина потерпає від будь – якої з форм насильства.

Цей список не є вичерпним, але багато з цих ознак є специфічними для ситуації, пов’язаної з насильством. Однак, якщо ці ознаки присутні, педагогу(-ині) спільно з психологом закладу освіти необхідно з’ясувати їхні причини – довірливо й конфіденційно поспілкуватися з учнем/ученицею, його/її батьками, друзями. І зробити це слід максимально тактовно, щоб своїми діями не погіршити його/її стан, не нанести додаткової травми.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар