Не навчайте дітей так, як навчали вас,вони народилися
в інші часи...
Сучасні учні - не гірші й не кращі за
тих школярів, яких ми недавно вчили…
вони просто інші…
Дослідження,
проведені психологами Гарвардського університету, показали, що успіх на
85 % залежить від особистісних якостей, правильного вибору лінії
поведінки, і лише на 15 % визначається наявними знаннями
Психологічні
вимоги до уроку:
1. Організувати й
здійснити сприймання, усвідомлення, запам’ятовування та осмислення навчальної
інформації.
2. Розвивати довільну
й післядовільну увагу учнів, зосереджувати її на найскладніших і
найвідповідальніших моментах (поняттях, правилах, законах).
3. Застосовувати
мнемонічні прийоми (механічні й смислові) запам’ятовування під час занять,
тренування вмінь на уроці, а також виконання домашніх завдань.
4. Сприяти розумовому
вихованню та самовихованню особистості під час навчання.
Для
підвищення мотивації до навчання:
- забезпечити в
учнів відчуття просування вперед, переживання успіху в діяльності, для чого
необхідно правильно підбирати рівень складності завдань і заслужено оцінювати
результат діяльності, коментуючи їх;
-
використовувати всі можливості навчального матеріалу для того, щоб зацікавити
учнів, ставити проблеми, активізувати самостійне мислення;
- організовувати
співробітництво учнів на уроці, взаємодопомогу, позитивне ставлення класу до
предмета й навчання в цілому;
- самому правильно
формувати стосунки з учнями, бути зацікавленим у їхніх успіхах, мати авторитет;
- бачити
індивідуальність кожного учня, мотивувати кожного, спираючись на вже наявні в
учня мотиви.
Для підвищення
ефективності уроку:
1. Зробіть мету уроку
метою учнів.
2. Формулюйте мету,
орієнтуючись на потреби й інтереси учнів.
3. Серйозно ставтеся
до організації уроку.
4. Орієнтуйте учнів
на самооцінку діяльності.
5. Запитуйте в учня:
«Ти задоволений результатом?», кажіть замість оцінки: «Ти добре впорався з
роботою».
6. Якнайчастіше
ставте учнів у ситуацію вибору.
7. Зробіть ситуацію
успіху досяжною для кожного учня. Вибирайте такі завдання, під час виконання
яких учні частіше досягають успіхів, ніж невдач.
8. Практикуйте роботу
в групах, парах.
- Після
вивчення складного матеріалу попросіть учнів перевірити себе в засвоєнні нового
матеріалу, пояснюючи його одне одному.
- Пропонуйте дітям
заздалегідь придумати питання для однокласників і ставити їх на уроці.
- Дозволяйте й
підтримуйте роботу в парах за зразком «устигаючий і відстаючий учні».
9. Щоб запобігти
порушенню дисципліни на уроці, створіть умови для підвищення якості знань учнів
та їхньої самоповаги.
- Учіть позитивного
ставлення до себе.
- Обговорюючи провину
учня, говоріть тільки про те, що трапилося, не наклеюйте ярлика: «Ти, як
завжди…»
10. Не підсилюйте напруження
ситуації.
- Контролюйте свої
негативні емоції.
- Не дозволяйте собі
спалахів агресії, таких як лемент, приниження, сварка.
- Не обговорюйте
ситуацію в стані збудження, дайте «охолонути» собі й учню.
- Проводьте час від
часу загальні дискусії про порушення поведінки, щоб пояснити, що є прийнятним у
певних ситуаціях, а що - ні.
11. Враховуйте вікові
особливості учнів у розвитку їх особистості та пізнавальної сфери.
12. Не поважайте
менше тих учнів, які мають низькі результати з вашого предмета. Може, їм просто
не подобається та наука, яку ви викладаєте. Можливо, не мають часу на
досягнення високих показників, бо беруть постійну участь у конкурсах і
олімпіадах з інших предметів.
13. Якщо ви отримуєте
задоволення від своїх уроків, стилю, - ви не дарма здійснюєте педагогічну
діяльність.
Немає коментарів:
Дописати коментар