Профілактична
робота з педагогічним колективом
Одночасно
робота з профілактики насильства повинна проводитися з педагогічними
працівниками та батьківською громадськістю.
Для
роботи з педагогічним колективом практичним психологам навчального закладу
необхідно брати участь у роботі тематичних педагогічних нарад, на яких робити
повідомлення про інноваційні технології навчально-виховного процесу,
інтегруванняв педагогічну практику останніх досягнень педагогіки та психології
з питань навчання та виховання учнів різних вікових категорій, проводити
психологічний супровід молодих вчителів, а також роботу з профілактики
емоційного вигорання.
Профілактична
робота з батьківською громадськістю
Серед
форм насильства, які трапляються у навчальних закладах, переважають такі:
ü образи,
приниження, використання образливих прізвиськ, бойкот;
ü побиття, копняки, запотиличники, неприємні
дотики до тіла;
ü псування майна іншої особи,
ü позбавлення їжі та грошей.
Робота
з батьківською громадськістю передбачає використання як просвітницьких форм і методів
роботи, так і практичних занять. Розглянемо основні форми роботи з батьками.
1.
Батьківські збори — робота з
колективом батьків. Це форма організації спільної діяльності батьків, учителів,
практичного психолога та соціального педагога, яка передбачає їх спілкування
щоб, обговорити актуальні питання навчання і виховання, ухвалення рішень.
2.
Консультації — форма роботи з
батьками, яка передбачає надання фахівцями психологічної служби допомоги
батькам з різних проблем родинного виховання.
3.
Педагогічний консиліум — форма
спілкування учнів, учителів, фахівців психологічної служби навчального закладу
та батьків, метою якої є: цілісне, різнобічне вивчення особистості учня,
вироблення єдиної педагогічної позиції; визначення головних напрямів удосконалення
виховного процесу зусиллями вчителів, батьків, самого учня; тренінги
спілкування, методики оволодіння аутотренінгом.
4.
Лекція — послідовний монологічний
виклад узагальнених знань. Види лекцій: лекція-інструктаж, лекція-показ,
лекція-репортаж, науково-популярна.
5.
Семінар — активна форма просвіти
батьків. Передбачає попередню самостійну роботу батьків і вчителів з вивчення
літератури, підготовка виступів, доповідей, тез, запитань. Практичний психолог
заздалегідь оголошує тему семінару; після виступів здійснюється обмін думками.
Механізм
взаємодії учасників навчально-виховного процессу у разі виявлення випадку
жорстокого поводження дітей
За
дотримання законодавства щодо захисту прав неповнолітніх у навчальному закладі
відповідальність несе керівник навчального закладу. Тому в кожному навчальному
закладі повинно бути проведено оцінювання службових приміщень (роздягальні,
душові кабінки, туалетні кімнати) та шкільного подвір’я на предмет небезпеки
(Тобто переглянути, у яких з них діти та підлітки можуть бути ізольованими та
травмованими.)
З
метою профілактики випадків насильства необхідно посилити контроль за
чергуванням вчителів на перервах. Адже учні всіх вікових категорій не повинні
залишатися без нагляду дорослих.
Варто
також розробити внутрішньо-шкільний механізм взаємодії учасників
навчально-виховного процесу з виявлення випадків жорстокого поводження з дітьми
та реагування на них. Нижче ми пропонуємо алгоритм дій працівників навчального
закладу освіти (розроблено С. Буровим — експертом з прав людини) у разі
виявлення факту насильства над дитиною.
Немає коментарів:
Дописати коментар