понеділок, 23 квітня 2018 р.

Закономірності спілкування та взаємодії людей


  Вже сьогодні ви плануєте своє майбутнє і повязуєте його з певною професією. Звичайно, вам доведеться спілкуватися з різними людьми і ми допоможемо вам розвинути свої здібності до спілкування і навчитися застосовувати їх на практиці.
         Для початку скажіть: чи залежить від того, як ви розмовляєте з іншими їхнє уявлення та враження про вас? Як саме? Отже, передавання інформації у процесі спілкування здійснюється за допомогою мови. А як ще ми передаємо свій настрій? Так, жестами, мімікою , поглядом. Людина стає особистістю під час спілкування і взаємодії з іншими людьми.
         Мова як засіб спілкування виникла  і сформувалась історично, у процесі розвитку людського суспільства. Кожне слово – це знак, який у певний спосіб співвідноситься з предметами зовнішнього світу.
А чи завжди ми правильно розуміємо один одного? У спілкуванні задіяні люди і їхні думки, вчинки відрізняються. Саме тому слід враховувати закономірності психологічних процесів поводження людини з               людиною:
·        Закон невизначеної реакції – різні люди в один і той самий час реагують по різному на одну і ту ж дію.
·        Закон неадекватності відображення людини людиною – жодна людина не може достовірно знати іншу людину настільки, щоб приймати відповідні висновки і рішення стосовно неї.
·        Закон неадекватності самооцінки – дещо людина сама про себе знає, а чогось вона може і не знати – і тому невідомо, якими можуть бути її вчинки і мотиви.
·        Закон розходження змісту інформації. У процесі осмислення інформації кожен надає їй свого значення. Кожне слово має свій зміст, а кожна людина вкладає в нього свій особистий зміст.
·        Закон самозбереження. Основним мотивом поведінки людини є збереження свого статусу, почуття гідності. Жодна людина свідомо не робить того , що шкодить її  репутації.
·        Закон компенсації. Дефіцит якихось умінь, здібностей, особистісних якостей компенсується тими , що добре розвинені. Наприклад, почуттям гумору.

Звісно, ці закони не є абсолютними, проте досить часто спостерігаються у спілкуванні.
Зараз і в майбутньому ваші стосунки з іншими будуть залежати від того, як ви вмієте встановлювати та підтримувати контакти і особистісні взаємини, а також від того, чи вмієте організовувати власну діяльність і працювати в колективі.

Немає коментарів:

Дописати коментар