Для початку скажіть: чи залежить від
того, як ви розмовляєте з іншими їхнє уявлення та враження про вас? Як саме?
Отже, передавання інформації у процесі спілкування здійснюється за допомогою
мови. А як ще ми передаємо свій настрій? Так, жестами, мімікою , поглядом.
Людина стає особистістю під час спілкування і взаємодії з іншими людьми.
Мова
як засіб спілкування виникла і
сформувалась історично, у процесі розвитку людського суспільства. Кожне слово –
це знак, який у певний спосіб співвідноситься з предметами зовнішнього світу.
А чи завжди ми правильно
розуміємо один одного? У спілкуванні задіяні люди і їхні думки, вчинки
відрізняються. Саме тому слід враховувати закономірності
психологічних процесів поводження людини з людиною:
·
Закон
невизначеної реакції – різні люди в один і той самий час реагують по різному
на одну і ту ж дію.
·
Закон
неадекватності відображення людини людиною – жодна людина не може
достовірно знати іншу людину настільки, щоб приймати відповідні висновки і
рішення стосовно неї.
·
Закон неадекватності
самооцінки – дещо людина сама про себе знає, а чогось вона може і не знати – і тому
невідомо, якими можуть бути її вчинки і мотиви.
·
Закон
розходження змісту інформації. У процесі осмислення інформації кожен надає їй свого
значення. Кожне слово має свій зміст, а кожна людина вкладає в нього свій
особистий зміст.
·
Закон
самозбереження. Основним мотивом поведінки людини є збереження свого статусу, почуття
гідності. Жодна людина свідомо не робить того , що шкодить її репутації.
·
Закон
компенсації. Дефіцит якихось умінь, здібностей, особистісних якостей компенсується
тими , що добре розвинені. Наприклад, почуттям гумору.
Звісно, ці закони не є
абсолютними, проте досить часто спостерігаються у спілкуванні.
Зараз і в майбутньому ваші
стосунки з іншими будуть залежати від того, як ви вмієте встановлювати та
підтримувати контакти і особистісні взаємини, а також від того, чи вмієте
організовувати власну діяльність і працювати в колективі.
Немає коментарів:
Дописати коментар