- Пам’ятайте,
що навчання — один із найскладніших видів праці, а розумові сили й
здібності дітей не однакові.
- Не
можна вимагати від дитини неможливого. Важливо визначити, на що він здатен
у даний час навчальної діяльності, як розвивати його розумові здібності.
- Навчання
не сприяє розвитку, якщо воно вимагає від нього механічної роботи,
зазубрювання, а не напруження розумових сил, пізнавальної активності,
мислення та дії.
- Найпростіший
метод виховання, що не вимагає ні часу, ні розуму — побити дитину й цим
озлобити її чи зламати. Виключайте опіку, крик, насилля й
командно-наказовий тон. Вони викликають протидію дітей, психічні травми,
придушують бажання та інтерес, примушують шукати порятунок в обмані.
- Розвивайте
цікавість, інтелектуальні бажання, ініціативу й самостійність дитини в
навчанні та в усіх її справах.
- Пам’ятайте,
що згідно з науково обґрунтованими нормами, над виконанням усіх домашніх
завдань учень першого класу має працювати не більше однієї години, 2-го
класу — 1,5 години, 3 – 4 класів — до 2-х годин, 5 – 6 класів — до 2,5
години, 7 класу — 3-х годин, 8 – 11 класу — 4-х годин.
- Привчайте
дітей користуватися годинником і не дозволяйте сидіти над виконанням
домашнього завдання більше встановленого часу. Це відіб’ється на їхньому
здоров’ї та розумовому розвитку.
- Не
примушуйте учня писати в чернетках, переписувати виконане ним завдання —
це призводить до перевтоми, викликає відразу до навчання.
- Не
хвилюйтесь, якщо ваша дитина отримає за виконану роботу не таку оцінку, як
вам би хотілося. По-перше, оцінка має виховну роль, а по-друге, це не
остання робота й не остання оцінка.
- Дайте
дитині можливість самостійно пізнати радість успіху в навчанні, визначити
індивідуальну стежку в розумовій праці.
- Перевіряйте
виконані дітьми домашні завдання, особливо на першому етапі навчання. Але
вашими оцінками має бути „задоволений” та „не задоволений”. Можна додати
слово „дуже”. І будьте впевнені, що завтра ваша дитина буде дуже
старатися, щоб ви були нею задоволені.
- Здоров’я
дитини — крихка кришталева куля, а тримають її три атланти: спадковість,
спосіб життя й середовище. Організуйте правильний режим життя, харчування
й відпочинку дітей.
- Організовуючи
різні ігри й види навчальних занять дітей, приділяйте увагу фізичному
розвитку й особливо розвитку дрібних м’язів (пальців та рук). Від цього
залежить почерк дитини, якість малювання, креслення, ігри на музичних
інструментах.
- Обов’язково
помічайте й заохочуйте навіть мало помітні успіхи дітей у навчанні й
поведінці, використовуючи для цього слова похвали, поцілунки й різні види
морального заохочення.
- Батько
й мати — найкращі вихователі, вони повинні впливати на поведінку своїх
дітей навіть тоді, коли їх немає вдома.
Пам’ятайте, що дитина — дзеркало життя
своїх батьків. Як у краплині роси відбивається сонце, так у дітях відбивається
вся організація життя сім’ї.
Майбутнє належить тільки дітям! Робіть
усе, щоб дитинство й майбутнє наших дітей були прекрасними.
Немає коментарів:
Дописати коментар